Thursday, January 8, 2009

Vardagen är här

Ja, så var då denna julen, årets svinigaste natt; nyårsafton och alla helgdagar däromkring över. På nyårsafton gick jag och la mig innan tolvslaget för att jag skulle upp och jobba på nyårsdagen. Sista rejäla smällen hörde jag klockan 04.40 i ottan. På väg till tunnelbanan mötte jag flera partyprissar som ännu inte slutat festa och en lösspringande mördarhund med tungan hängandes i mungipan. Den sistnämnde fick mina knän att bli svaga och magen att pirra. Jag är en aning rädd för hundar, särskilt om jag inte känner dem. Väldigt rädd är jag för okopplade sådana, speciellt om de springer emot mig och flåsar och ser läskiga ut! Nåväl, efter den otäcka vovven kom det en brud med ett koppel gåendes. Nere på torget hade två killar rykt ihop och de skrek fula saker till varandra och den ena kastade en glasflaska emot den andra. Nere på perrongen var det spyor, glassplitter, tompavor, burkar och rester efter smällare överallt. Svinigt ja, det kan man lugnt säga! Hela förorten och hela fotbollsplanen och hela staden hade över en natt förvandlats till en soptipp. Åh, vad skönt att det är över!


Hunden på bilden såg ut att vara en snäll hund som jag inte var rädd för, fotades på Stortorget under julmarknad 2005


Helgdagar och ledighet i all ära (om man ens är ledig på dessa) men för mig känns det just nu bra att allt förhoppningsvis börjar återgå till det normala igen. Jag önskar att jag får in rutinerna på väckning och dagislämning och jobb och dagishämtning och läggdags och allt som hör till. Jag önskar att jag får i ordning här hemma för just nu råder här kaos! Jag önskar att jag kommer i balans med min ekonomi och kanske även med min kropp och själ :-) Jag önskar att år 2009 blir ett bra år och jag önskar så innerligt att jag får fira nästa nyårsafton i vårat lilla paradis, långt bort ifrån fyrverkerier, kaos och skrål. Tillsammans med Bubu-tribe och Bangdee!

No comments: