Wednesday, January 21, 2009

Jag är dum...

...snäll som en jäkla ko!

I dag efter jobbet mötte jag upp Klant och våran dotter (Råkade träffa på min käre bror där också) och vi tog bussen till Nacka köpcentrum. Där har de Media Market och ett "bra" erbjudande om att handla räntefritt på avbetalning. Vilkoret var att man betalar tillbaka på 10 månader.

Egentligen så behövde jag absolut ingenting från Media Market men det gjorde dock Klant. Ansåg han. Han var i stort behov av en dvd-spelare och han är inte god nog för att få handla på kredit själv. Därför fick dumma jag ställa upp. För att erbjudandet om att handla räntefritt skulle gälla så var man tvungen att handla för minst 2000 kr.

Dvd-spelaren kostade knappt 400 spänn. Alltså kom Klant på hundra grejor till som han behövde och jag passade på att köpa en Sodastreamer. Notan hamnade till slut på över 3200 kr! När vi skulle skriva i papper bad säljaren Klant om legitimation. Klant pekade då på mig som tog upp mitt legg samtidigt som jag sa: "Ja, man måste ju ställa upp för sina barn". Säljaren gav oss lite mystiska blickar men köpet gick i vilket fall igenom.

Så nu sitter jag här hemma och dricker bubbelvatten, skål!

No comments: