Saturday, January 10, 2009

Skabbigt

Jag har fått utslag vid svanskotan. Det kliar, svider, bränner och känns hemskt jobbigt och obehagligt! Detta har gjort att jag sovit illa som fan i natt och till slut visste jag knappt vad jag skulle ta mig till. Så kom jag då på att det vore skönt att kyla ner utslaget med is men jag har ingen is i min lilla frys. Skulle jag knalla ut mitt i natten och hämta en påse med snö? Nej, det orkade jag inte. Efter en del funderande kom jag på att jag har bullar i frysen. Jag tog en kall bulle, lade i en plastpåse och sedan i en ren strumpa. Det fungerade faktiskt som lindring och ja, jag vet att det låter dumt men nöden har ingen lag!

Jag har googlat på utslag och eksem men inte kommit fram till vad fan det kan vara jag drabbats av. Jag verkade i alla fall kunna utesluta bältros vilket känns bra. Jag hoppas verkligen att jag inte fått någon parasit som byggt bo vid min svanskota! Usch, det låter ju skitäckligt och vart skulle jag i så fall fått parasiter ifrån? Lakanen i Spanien? Dagis? Från en av tanterna jag hjälpers skabbiga katt eller från Jens hund? Nej, fy! Jag försöker intala mig själv att det är någon slags eksem som uppstått och därför gick jag ner till apoteket och inhandlade kortisonsalva som jag hoppas ska hjälpa! Åh, det gör svinont när jag sitter ner :-(

(Huga, hemska tanke; tänk om det ändå är en parasit som sprider sig till mina mer intima delar...Hjälp!)

No comments: