Monday, January 19, 2009

En vy från förorten...

...då känner man att man är hemma igen :-)

Rollatorerna står parkerade utanför den lokala krogen

Helgen tillbringades ute på landet hos Klant. Det blev till att leva primitivt utan rinnande vatten och med utedass. Klant kånkade och släpade på vinhinkar med dricksvatten från grannens brunn, som som tur var inte var frusen. Annars latade vi oss mest och på lördagen tog vi en promenad i skogen. Sedan grillade vi hajkbananer på baksidan av huset vilket var gott och mysigt. Jag passade på att ta med ett gäng av mina böcker och lite kläder hem när vi åkte därifrån.

I dag när jag hämtade lilltjejen på dagis så träffade vi den trevliga pappan som skulle hämta sin flicka. Våra döttrar är bästisar kan man säga och de leker ihop varje dag på förskolan. Vi gjorde sällskap på bussen och på tuben och pappan bjöd hem mig och lilltjejen på torsdag. Då ska vi laga lite mat ihop och våra döttrar ska få leka med varandra, kul!

Jag somnade brevid lilltjejen för ett par timmar sedan när jag skulle läsa saga för henne. Jag vaknade nyss men ska faktiskt gå och lägga mig igen! Sov sött alla tomtar, troll och vanligt fä!

No comments: