Sunday, January 4, 2009

Inte så läsvärt!

Jag brukar i princip aldrig köpa vecko- eller månadstidningar. Jag ögnar igenom skvallerblaskor ibland när jag käkar lunch på jobbet, sådana som råkar finnas där gratis. Jag bläddrar i min dotters farmors "tanttidningar" när jag är där för att kanske hitta något roligt recept. Jag kikar gärna i Illustrerad Vetenskap om jag skulle snubbla över den hos någon men nej, jag betalar nästan aldrig pengar för tidningar. Ofta består dessa tidningar av enstaka intressanta artiklar och resten massor av smörja. Jag lägger hellre mina kronor på böcker!

Så har jag nu gått och köpt två feta magasin inom loppet av en vecka. Mycket olikt mig men det var faktiskt filmerna man fick på köpet som jag var ute efter! (Den ena filmen var Babel, en av mina favoriter!) Tidningarna heter Plaza kvinna och Plaza inredning, mode, design. Båda såg väldigt tjusiga ut men jag har knappt orkat öppna dem ens. De berör mig inte speciellt mycket, bara massor av övervackra människor och reklam. För några minuter sedan badade jag badkar och då tänkte jag att jag skulle passa på att bläddra igenom Plaza kvinna i brist på annat.

Jag tappade såklart ner magasinet i badvattnet men jag lyckades ändå få isär en och annan sida. Artiklarna och modereportagen var föga intressanta men visst, bilderna var fina. Och jag hittade faktiskt hela tre(!) små notiser som var något att ha, visserligen om saker jag redan vet ;-)

  • Det är trendigt med min längd på luggen i vår (ha ha, jag som precis tänkte klippa av den).
  • Det gäller att njuta av en kopp te ihop med en god bok, t. ex skriven av Haruki Murakami (precis en av hans böcker som jag tipsade om i mitt förra inlägg).
  • Minitest av ekologiskt te: mitt favoritte "Dilmah Ginger Spice Tea" fick fullpott i poäng!

No comments: