Wednesday, January 21, 2009

Skafferitjuv

Klant har varit här ett par dagar och lånat datorn när jag varit på jobbet. Helt ok för mig eftersom han inte har någon dator hos sig.

I förrgår talade han om för mig att han tagit med sig mitt snabbkaffe hem till sig. Helt ok för mig eftersom jag väldigt sällan dricker snabbkaffe. I går morse hade jag lagt fram lite pulversoppor som var Klants så att han skulle kunna ta med dem hem till sig.

När jag kom hem på kvällen upptäckte jag att han druckit upp min mjölk. Helt ok för mig om han talar om det så att jag kan köpa ny på vägen hem.

Nu på morgonen upptäckte jag att det saknas saker i mitt skafferi och kylskåp. Hjortronsylten är borta. Kokosmjölken är borta. Arcaciahonungen är borta Säkert saknas det flera saker som jag inte hunnit upptäcka än.

Tidigare har jag märkt att det försvunnit krossade tomater och konserverad ananas. Jag vet ju att Klant är pank (jag ligger ute med en del pengar för hans del) så visst är det helt ok för mig om han nallar lite mat. Men, han kan väl för i helvete fråga först!

(Inte nog med detta, han har vid tidigare tillfällen druckit av mina likörer, druckit upp mitt vin och druckit upp min glögg och ätit upp min choklad)

No comments: