Saturday, January 10, 2009

Min vän från Jehovas

I dag har jag röjt här hemma som vanligt. Jag kan inte bara ta det lugnt när jag är ledig, nej, jag måste städa, fixa och dona. Mitt upp i allt ringde det på dörren, det var farbrorn från Jehovas vittnen igen. Nu har han varit här tre gånger! Förra gången var Klant hos oss så han öppnade dörren. Farbrorn hade då med sig en ung söt tjej, kanske hans dotter? Han gav Vakttornet till Klant som sedan lusläste den ;-) I dag hade farbrorn med sig en tant, kanske hans fru? De såg att jag var upptagen med att städa men de ville ändå lämna lite lektyr till mig. Jag fick Vakttornet för februari och två små broschyrer där "sanningen" om Jehovas vittnen finns att läsa. Farbrorn sa att de har dåligt rykte och att folk pratar mycket strunt om dem. He he, det kan jag väl aldrig tro? Farbrorn sa också att nästa gång de kommer på besök så vore det roligt om de fick läsa lite ur bibeln för mig för att se vad jag tycker om det! Något att se fram emot!
:-)

No comments: