Monday, February 2, 2009

Ledig i dagarna fyra...

...har jag varit. I torsdags efter jobb och dagis tog jag och lillskrutt tåget till syster med familj. På fredagen åkte vi och grattade kära farmor som fyllde år. Där var det kalas med farbror och hans bästis :-), kusin med tjej och tre barn, far med fru. Lillskrutt höll låda och sjöng många fina sånger som gav skratt och applåder. När kalaset var slut följde vi med far med fru hem och stannade där tills lördagskvällen. Då tog vi tåget hem, hem ljuva hem!

I går bakade jag och lillskrutt både matbröd och sockerkaka i små gulliga formar som hon fått av min söta syster. Lillskrutt bakade småkakor också. Efter det gick vi en lång promenad och på eftermiddagen kom Gilbert och hans fru förbi, de läste några ord ur bibeln för mig och gav mig ny lektyr. De talade också om vad de hette. Så nu är de inte bara mina vänner från Jehovas längre. Nu är vi du med varandra! He he...

På kvällen kom Klant hit och det blev besvärligt att sova. Jag har nämligen bytt ut en av sängarna mot en 170 cm kort barnsäng till lillskrutt. Därför var jag och Klant tvugna att dela på den stora sängen. Helt ok tills lillskrutt kom uppknallandes mitt i natten och ville sova brevid mamma. Klant gick efter ett tag upp och la sig i barnsängen, det såg himla kul ut eftersom han är en aning för stor för denna. Så snälla jag bytte plats med honom, jag kan åtminstånde ligga raklång om jag har barnsängen för mig själv.

I dag så såg jag något på golvet, de såg ut som en sten/ ett gruskorn. Jag pekade på det och frågade lillskrutt vad det var för något. Hon plockade upp det och sa att det var kattmat. Hmm, jo visst såg det ut som en bit torrfoder men när jag skådat biten närmare och även luktat på den, insåg jag att det var något helt annat. Något som måste ha ramlat ur Klants kläder på något vis. En rökbit helt enkelt och Klant kunde inte alls förstå var den kom ifrån... Han har ju slutat, jo men visst!

Nu ska jag titta på "Maggie vaknar på balkongen", vinnare av guldbaggen 2008 , bästa dokumentära film.

No comments: