Sunday, February 22, 2009

Klants sista bravad

Jag är förbannat less på Klant och på att ödsla tid och energi på att vara förbannad på honom. Jag ska verkligen försöka att inte bry mig om vad han gör eller inte gör. Det är svårt för hans bravader stör mig enormt mycket fast jag önskar att de bara gick mig förbi. Nu ska jag beklaga mig en sista gång och sedan ska jag som sagt var släppa honom ur sikte och undvika honom i största möjliga mån!

Som jag nämnt så flyttar han i morgon en bra bit ifrån Stockholm. Han ska plugga där och det kommer att innebära att han knappt kommer träffa vår dotter någonting. Därför tänkte jag att han borde vilja träffa henne så mycket som möjligt innan han drar. Jag frågade honom här om dagen vad han hade för planer för helgen som varit och om han ville ha henne hos sig någon dag. Han svarade att han hade fullt upp och massor att göra. Han skulle fixa i ordning på landet, städa, stänga av elen, bomma igen stället osv och packa sina saker inför flytten. Visst, det godtog jag. Även fast han haft lång tid på sig att fixa allt detta.

Så ringde jag honom idag efter lunch för att fråga hur allt hade gått. Han svarade yrvaket och hade inte klivit upp än. Klockan var närmare halv 13 så jag anade oråd. Det visade sig att han varit hos Jen och hennes snubbe och festat. Då undrade jag såklart hur sjutton han prioriterar egentligen?! Han hade tid att punda med dem men inte tid till att ta hand om sin dotter. Jag talade om för honom att jag anser det vara dålig stil och jag frågade om han tröttnat på att vara pappa. Det fick jag inget vettigt svar på, däremot fick jag luren i örat efter en stund.

Jag kommer aldrig sluta att förundras över hur svin prioriterar!

1 comment:

Anonymous said...

Man kan inte annat än förundras. Har varken en flickvän eller ett barn. Men jag kan inte tänka mig något viktigare än att vara tillsammans med dom. Är singel och trivs bra med det. Men ibland saknar jag en familj.
Ta hand om er, för 'Klant' verkar inte göra det...

DHB