Saturday, February 21, 2009

Utvecklingssamtal

I onsdags var jag på utvecklingssamtal hos min närmsta chef.
Hon konstaterade att jag inte är utvecklingsstörd.
Hon sa också att jag inte kommer att få den högsta löneförhöjningen.
Därför att jag är för negativ!
Hon sa att det är positivt att jag pratar på de få möten vi har eftersom att ingen annan i min arbetsgrupp säger något.
Hon sa, att eftersom jag ofta ser negativt på saker och eftersom det nästan bara är jag som snackar och säger något, så sätts nivån i gruppen efter det jag säger.
Vad fan!
Jag kan väl inte rå för att de andra i min arbetsgrupp är fega eller oengagerade typer som inte vågar öppna käften!
Visst, jag lyssnar och försöker ta till mig kritiken jag fått.
Men.
Jag tänker fortsätta prata och säga vad jag tycker, vare sig det är positivt eller negativt!
Jag talade om för chefen att hon enligt mig har lite väl hett temperamente.
Jag berättade för henne att många är rädda för att prata med henne för hon tänder till innan man talat till punkt.
Chefen noterade mina synpunkter och kanske tar hon till sig kritiken hon fått av mig.
Jag kan gott vara utan några hundringar i höjd lön, det kan det vara värt för att slippa slicka röv!

No comments: