Thursday, February 12, 2009

Lugnt och skönt

Lillskruttan sover redan, vi målade hjärtan till alla hjärtans dag och plötsligt ville hon helt frivilligt gå och lägga sig och hon slocknade så fort hon kommit i säng!

Klant ska flytta till annan ort för att utbilda sig om mindre än två veckor. Han påstår att han vill hinna umgås med vår dotter så mycket som möjligt innan dess, så han har hängt här hela veckan.

Så igår vid middagen så bad jag honom att åka hem idag för jag känner mig stressad när han är här. Det känns inte heller som att han faktiskt varit här för att "vara pappa", utan för att det är bekvämt, närmre till jobbet (ja, han har haft jobb denna vecka!), gratis käk osv.

Någon större hjälp med lillskrutt och hushållsgörat har jag inte fått av Klant. Han har hämtat en dag på dagis annars har jag gjort det mesta (som vanligt). Lillskrutt blir dessutom extra intensiv och klänger på mig och pockar på min uppmärksamhet konstant när hennes far är här. Jag undrar om hon är sotis på honom och vill ha mamma för sig själv?

Eftersom Klant börjat flöjta igen så stör jag mig nog extra mycket på honom. Han kan fixa pengar till skit men inte till mat eller skulderna han har till mig. Det gör mig sur! Dessutom är han så disträ, glömsk, förvirrad och i sin egen värld hela tiden.

Pust, nu är han i vilket fall inte här, jag kan andas, ha datorn för mig själv och jag slipper sova i 170 centimeters säng! Jippie!




Klants flöjt som han tillverkade av bambu
i paradiset för drygt ett år sedan.
Flöjten befinner sig numera hos fina Ralph
i Switzerland

No comments: