Saturday, February 7, 2009

Ansa råttan

Vart bilden kommer ifrån minns jag icke


Enligt torsdagens nummer av tidningen Stockholm CITY så "är alla unga kvinnor helrakade" mellan benen. "Nästan i alla fall." Säger barnmorskan Kathrine Peiper som varje år ser 1200 bara kvinnokön. "Det är mycket vanligt att vara helrakad, framförallt bland 80-talisterna." Fortsätter hon.

Själv tillhör jag ju 70-talisterna och bland oss är det inte fullt lika vanligt med snaggade möss. Visst ansar jag där nere för att inte se allt för ovårdad ut, om jag till exempel ska till badhuset eller stranden (och ja, jag rakar mig faktiskt under armarna och på benen). Men helrakad murvla? Nej tack! Jag har testat det och kände mig mycket obekväm med det. Håret fyller väl för sjutton någon funktion och jag vill inte se ut som en liten flicka där nere!

Kanske är jag gammalmodig men jag blev faktiskt lite chockad när det påstås att nästan alla unga brudar är flintis på muttan! Kan det verkligen stämma? Hmm...funderar på att gå ut och fråga alla tjejer jag möter om det är sant :-)

På samma uppslag i samma tidning efterfrågas vad vi kallar våra fittor, förlåt, kvinnans könsorgan för?! Ja, kärt barn har många namn men jag anar att det är snippa som gäller numera. I vilket fall på dagis och i skolan.

1 comment:

Anonymous said...

Jag är säkert också gammalmodig av mig, tycker det är fint med hår på musen...