Saturday, November 12, 2011

Hot om förtidsbörd

Visst låter det hemskt dramatiskt?!  Men jag är faktiskt sjukskriven för just den saken. I torsdags, förra veckan så höll jag på att bryta ihop på jobbet, jag hade så jäkla mycket sammandragningar och ont i kroppen så jag stod nästan inte ut. Det kändes som att jag skulle gå av på mitten! Som vanligt bet jag ihop och jobbade på men till slut fick det vara nog. Jag ringde barnmorskan och berättade för henne. Hon sa att det första vi måste göra var att utesluta urinvägsinfektion.

Jag snackade med min chef, vilket jag i det längsta brukar dra mig för att göra. Konstigt nog verkade hon förstå och hon gav mig faktiskt semester på fredagen. På fredags morgonen kissade jag i ett rör och åkte i väg till Mvc för att lämna det. Jag fick även tala en minut med min barnmorska, som jag börjar tvivla på. Hon känns ganska osympatisk och torr och på henne lät det som att jag borde jobba. Hur som helst så fick jag en tid hos deras doktor Otto, i måndags kväll.

Jag ringde min chef och berättade för henne, hon gav mig semester även på måndagen och tisdagen. I måndags hade jag också tid hos tandläkaren för att dra ut en visdomstand i över käken. Jag fick mycket bedövning och tanden var väck på någon minut. Lättare än vad jag trott men så klart blev jag svimfärdig när den fula gadden var ute. Jag bekände för tandläkaren som hissade upp mina fötter och baddade min panna med en kall, våt servett :-D Han lät mig ligga i stolen tills yrseln gått över.

Senare på kvällen var det då dags att träffa doktor Otto. En glad prick som absolut tyckte att jag skulle sjukskrivas för att det föreligger "Hot om förtidsbörd". Det innebär att bebisen i stort sett kan pluppa ut (eller så lätt går det kanske inte?) när som helst om jag inte tar det lugnt! Inte bära, inte slita, inte släpa, inte stressa, inte jobba, helst inte gå så mycket heller. Doktorn sjukskrev mig alltså på fläcken och jag ska nu försöka ta det så lugnt jag bara kan! Det blir svårt. Men det är nödvändigt!

Nu har det snart gått en vecka och så fort jag rör mig får jag sammandragningar, jobbigt! Tandjäkeln då? Jo den är ju väck men det har blivit inflammerat i hålet där den satt och på måndag måste jag ringa tandläkaren igen. Må så gott! Vi hörs!

No comments: