Friday, November 25, 2011

Fantastiska Linda!

Jag har en vän som jag träffade genom mitt ex och hans familj.
Hon heter Linda och vi var gravida samtidigt för sex år sedan.
Hon fick en flicka tre månader före mig och vi träffades en del under mammaledigheten.
Våra tjejer har vuxit upp och vi har fortsatt träffas då och då, allt för sällan dock!
Linda har hunnit få två barn till, en dotter för drygt två år sedan och en son för två månader sedan.

I förrgår ringde telefonen och det var Linda.
Hon undrade vad jag hade för mig, om jag ville ta en fika.
Självklart ville jag det och Linda hämtade mig här hemma med bil.
Snacka om service!
Hon hade sin fina bebis med och vi åkte till Farsta centrum där vi fikade länge och pratade
om allt mellan  himmel och jord.

När vi var klara åkte vi hem till Linda där vi hämtade tre stora kassar fulla med mammakläder!
Helt fantastiskt och välbehövligt!
Jag är henne evigt tacksam och önskar att jag kunde göra något tillbaka!
Linda skjutsade hem kläderna till mig och sedan släppte hon av mig vid tunnelbanan.

Jag åkte vidare till förskolan där det var lyktfest.
Barnen var så fina med sina egengjorda lyktor och vi föräldrar blev bjudna på varm choklad.
Sedan ville lillskrutt till ringen och kolla på BR, den enligt mig hemska leksaksaffären.
Nåväl, hon fick sin vilja igenom, väl införstådd med att det bara är titta som gäller.
Inte få massa saker innan jul!

När vi kom hem på kvällen rotade vi igenom alla kassar med kläder och det kändes som julafton!
På det stora hela, den bästa dagen på länge!

No comments: