Tuesday, February 28, 2012

Rör på fläsket!..

...För sjutton!
Sa jag till mig själv.
När jag suttit inne och slappat allt för länge och det plötsligt blev vår ute igen.
Du har ju faktiskt ganska många extrakilon att göra av med.
Sa jag till mig själv.
Så la jag lillprinsen i vagnen och knallade ut!
Och det var riktigt skönt!














Det blev inte direkt någon långpromenad men vi hann iallafall få lite frisk luft!

Först knallade vi till dyaraste Konsumaffären.
Jag samlar kuponger numera och hade faktiskt fått en kupong på Änglamarks tvättservetter, helt gratis! Och en med 50 kr rabatt på ett blöjpaket, inte illa!

Jag tänkte också köpa kokosmjölk men va fasiken, hutlöst pris så jag struntade i det.














Jag bor numera i en trist förort med en svindyr Konsum (vi måste börja storhandla på Willys) och bara massor av fastighetsmäklare. Secondhand-barnklädsbutiken har lagt ned för längesen, kaféerna också och nu sist så stängde videobutiken igen. Tacka vet jag mitt kära gamla Bagis med liv och rörelse. Men man ska inte klaga, vi har naturen runt hörnet och närmre till stan!




Så vi knallade ut en sväng i naturen. Hammarbybacken var snöfri och utan skidåkare. I somras hade de raveparty där uppe.






Snart badar alla träden när isen smälter!



















Ja, det luktade vår om luften och kanske inbillar jag mig, men jag tyckte ta mig fan också att det luktade lite hasch.

No comments: