Wednesday, March 28, 2012

Så jäkla snygg!

Igår när jag träffade Linda, hade hon just varit hos frissan i flera timmar och blivit ompysslad och tillfixad.
Resultatet blev så himla snyggt! Hon hade fått håret ljusare i någon slags varm blond ton och håret klippt i page med längre hår framtill. Frissan hade stylat håret med tillfälliga lockar och Linda såg ut som en filmstjärna! Jag skulle ha fotat henne men fasiken, jag glömde det :-(

Själv ser jag ut som ett vrak. Håret är risigt och hänger och slänger i en hopplös längd som inte går att göra något snyggt med. Dessutom har jag en utväxt som måste vara över åtta veckor (sen innan lillprinsen föddes) gammal. Igår var mitt hår, till råga på allt, skitigt, otvättat, flottigt och stripigt. Inte nog med detta, för säkert också mer än åtta veckor sedan, blev jag förbannad på en del av min lugg, som var för kort för att dra bakom örat. Det slutade med att jag rakade av skiten. Så nu har jag lång stubb på en fläck i pannan :-D
Ser ganska tokigt ut!


Jag har faktiskt en förpackning hårfärg som jag inhandlat för längesen men jag undrar om jag någonsin hinner använda den.

No comments: