Tuesday, March 13, 2012

Dunk dunk och orättvisa jag

"Ont, ont om pengar, ont om pengar är det gott om..."

Det dunkade i min skalle när jag vaknade. Tog ett par panodil och nu känns det bättre! Segt dock och jag vet icke vad denna dag har i sitt sköte. Jag vet bara att jag borde gå ut och få frisk luft och handla frukt. Jag vet också att jag har tvättstugan kl. 15 och att Tess kommer hit efter jobbet!

Igår var det strålande sol och jag och lillprinsen gav oss ut på promenad. Han, som vanligt, sussandes i vagnen. Fotstegen bar mot Bagarmossen och min kära gamla lya. Det blev riktigt varmt och jag fick vårkänslor för en stund. I Bagis röjde jag så mycket jag bara hann och kunde, medans lillen slumrade på. Min dotters farbror ska få låna min lägenhet från slutet av månaden. Vi är ju nästan aldrig där längre.

Min lilla unge vaknade efter ett tag och fick då ligga på sängen tills han blev missnöjd. Då tog jag honom i babybjörnen och fortsatte röja ett tag till. Jag beslöt mig för att fortsätta ha honom i babybjörnen och ta tuben hem. Vagnen fick käre J hämta med bilen efter jobbet.

Väl hemma fick jag för mig att jag skulle baka knubbiga limpor med havregrynsgröt i. Knubbiga blev de inte, snarare platta men de smakade gott ändå. Till det gjorde jag en ordentlig laddning rotfruktssoppa, under tiden som jag retade mig på min dåliga ekonomiska situation. När J kom hem var jag riktigt irriterad över att inte ha några pengar att röra mig med. Han fick nog ta lite skit som inte var befogat.

När han hämtat vagnen hade han med sig en bukett tulpaner och han hade tagit ut pengar som han lät mig ta hand om. Till hushållsinköp såklart och jag fick skämmas lite. Resten av kvällen var jag snäll ;-)

Innan lillprinsen skulle sova fick han ta ett premiärdopp i badkaret med sin far. Han verkade tycka om det bättre än att bada i baljan!

No comments: