Sunday, March 4, 2012

Pedant

Jag avskyr att jag stör mig på all smuts och på alla prylar och kläder som ligger överallt.
Jag blir sur på mig själv över att jag konstant går och plockar efter andra.
Varför kan jag inte bara släppa allt och låta skiten ligga?
För det verkar ju inte vara någon annan än jag som irriterar sig över alla prylar och kläder
som ligger överallt.

Jag hjälpte ett äldre par under en period. Frun var mycket sjuk och inte kapabel till att göra någonting.
Därför var det mannen som skulle hålla ställningarna i hemmet.
Hemmet såg ut som skit och det var stora dammråttor på golven och alla saker och möbler
var täckta av dust.
Överallt låg det prylar och kläder och skräpade.
Mannen sa till mig att det är en konst att lära sig att ignorera skiten.

Jag är benägen att hålla med honom!
Det är en konst att lära sig att ignorera
skiten!
En konst som jag ännu inte lärt mig!

No comments: