Thursday, March 29, 2012

Jag är nummer fyra...

...i familjen som fått kåvepenin.

Jag har ju varit dunderförkyld i evigheter och haft skitont i halsen emellanåt. Så gick det halsonda över men sen kom det tillbaka och jag kunde knappt svälja. Eftersom båda våra flickor har halsfluss så tyckte jag det var lika bra att kolla mig också. Streptokock-testet var positivt så nu har jag också fått kåvepenin utskrivet.

Det blir dyrt att vara sjuk men nu har jag visst börjat få rabatt för att jag köpt så mycket medicin! Synd att inte lusmedel räknas in för då hade jag fått frikort för längesen.

Men vad är väl halsfluss egentligen? Knappast något man dör av och står man bara ut tillräckligt länge så går det över av sig själv. Fast nu vill jag bara bli av med det- så antibiotika- ja tack!

No comments: