Tuesday, April 3, 2012

Stackars skruttan!

Min lilla, stora dotter var ledsen i morse.
Hon sa sig själv inte veta varför och jag blev orolig att hon dolde något.
Att det var något som tyngde henne och som hon inte ville berätta.
Hon sa att hon inte ville gå till förskolan.
Hon sa att hon hade ont i halsen.

Hon petade i frukosten och grät ännu mera.
Jag försökte trösta henne och peppa henne,
att det skulle bli roligt på dagis.
Jag hjälpte henne att göra sig fin och tänkte att det skulle få henne
på bättre humör.

När hon fortsatte vara ledsen och klagade över huvudvärk
så blev jag lite irriterad.
Jag tänkte att hon försöker göra allt för att få vara hemma.
När hon rusade in på toa och kräktes så tänkte elaka jag
ett tag att hon framkallar det med flit.

Stressad och sur som jag alltid är
så såg jag framför mig hur lite jag skulle få gjort idag.
För man skickar inte iväg ett barn som har kräkits
till förskolan!
Såklart fick min dotter vara hemma!

Vi tog en promenad till sjöstaden och jag ångrade
att jag misstrott min lilla skrutta!
Det slog mig plötsligt att hon hade exakt samma symtom
när hon fick halsfluss.
Jag ringde vårdcentralen och vi fick en sen tid.

Det visade sig typiskt nog att min lilla gumma har halsfluss igen!
Det går tydligen runt runt både hemma och på dagis.
Man smittar om varandra och vi måste vara jättenoga
med att inte dela glas eller liknande och att sprita händerna!
Jag äter fortfarande antibiotika och är skyddad.

Älsklingsskruttan har påbörjat en ny kur kåvepenin
och hon fick feber nu på kvällen så hon ligger nedbäddad.
Det blir ingen förskola för hennes del denna veckan.
Trist för i morgon ska de ha påsklunch och
gärna vara utklädda!

No comments: