Friday, May 18, 2012

Pengarna rullar...

...ut ur min plånka med en väldig fart!

Min käre livskamrat (gud vilket fint namn!) har inte varit hemma så värst mycket på sista tiden.
Förra fredagen tog han planet till Umeå för att gå på disputation och fest. Hans systers kille har doktorerat i något klurigt såklart och det måste ju firas! Fem år forskande eller något i den stilen! Fantastiskt imponerande med själar som brinner och har tålamod! Vi resten av familjen var också bjudna men jag avstod (vilket jag kan ångra nu) då jag tänkte på krånglet med barn på sådan tillställning.

Jag var själv med de små liv som jag har fött under helgen och rastlös som jag är, åkte vi till Naturhistoriska muséet med min bror i lördags. Min dotter och brorsan gick på Cosmonova medans jag tog hand om lillkillen. Min dotter tyckte det var den tråååkigaste film hon sett;-)

På söndagen var det sol ute och jag tog mina ungar och drog till Skansen! Vi hade en otroligt skön och härlig dag och vi skämde bort oss ordentligt!

Men som sagt, smakar det så kostar det!

I söndags kväll kom sambon hem en sväng och hans dotter kom också hit.

I måndags morse for sambon upp till Norrland igen med sin brorsa. Denna gång till deras far i Höjda för att renovera bakstugan. Jag blev kvar här i Stockholm med tre knoddar! De tre första dagarna i veckan lämnade jag tjejerna på förskolan och sedan hämtade jag dem såklart! I måndags och tisdags hängde jag och lillkillen kvar på stan under tiden. Jag shoppade, lunchade med brorsan och hans tjej och knallade runt. Brorsan hängde med mig och hämtade tjejerna i tisdags och vi tog dem till frissan.

I torsdags, igår alltså var det ju kristihimmelfärdsdagen. Då var tjejerna lediga och vi åkte till Sickla för att köpa skor till oss tre. Vi ska på bröllop på lördag, imorgon alltså och behövde skor som man kan ha till klänning. Skopunkten fick det bli, där får man ena paret gratis om man köper tre par! Perfekt! Efter käkade vi pasta på restaurang och tjejerna blev leksugna. Passande nog ligger Andys lekland i närheten så de ville absolut dit! Aj, det svider i min ficka och jag känner mig fruktansvärt slösaktig! Men kul hade vi, eller framförallt tjejerna som busade sig svettiga!

Idag är det en hemmadag som inte kostar något, ty pengarna är slut. Tvättstugan, dammsugning och kakbak har upptagit min tid hittills. Åsså barnen förstås!

Jag är duktig på att bränna pengar och nu har jag gjort av med nästan hela vår "nöjeskassa"- sådana pengar som vi fått genom att sälja saker på blocket och min egen kassa + en del av mina sparpengar. Surt surt men jag försöker att inte tänka på det! Barnen har haft kul och vi alla har fått kläder och skor till bröllopet!

Ikväll kommer i vilket fall min livskamrat hem igen och jag funderar skarpt på att dra iväg någonstanns utan barnen, dem kan han ta hand om!

Nej just det ja, jag har ju inga pengar kvar!

No comments: